top of page

“Persoana care gândeşte cu adevărat învaţă la fel de mult din eşecuri pe cât învaţă din succese.”
John Dewey

Supervizarea este o metodă de intervenție care are ca scop creșterea competenței și eficienței

personale, profesionale-vocaționale și organizaționale, ținând cont de importanța menținerii

sănătății sufletești și prevenirea sindromului de epuizare.

This is the space to describe the service. Focus the description on how customers or clients can benefit from using this service: explain how it solves a problem, or makes life easier or more enjoyable.

Be sure to include all the relevant details users will want to know, like pricing, duration, and location. If they'll need to prepare or bring anything with them, let them know here. Give users an idea of what to expect from the service and tell them how to book it.

Servicii

Grupuri de supervizare pentru sprijinul profesional și schimbul de experiență

Supervizarea este un instrument eficient pentru îngrijirea vocației profesionale și menținerea stării de bine sufletești la locul de muncă. Este un proces de învățare bazat pe un parteneriat, pe un contract profesional clar, cu scopul principal de a învăța din experiențe și de a reflecta asupra lor.

Dezvoltarea competențelor profesionale prin feedback și orientare

Procesul de supervizare este conceput pentru a ajuta persoanele în menținerea și dezvoltarea următoarelor competențe:

• capacitatea de analiză a situațiilor profesionale,

• capacitatea de auto-reflecție,

• capacitatea empatică,

• managementul stresului, toleranța la stres,

• capacitatea de colaborare,

• dezvoltarea strategiilor de gestionare a conflictelor, abilități de comunicare asertivă,

• recunoașterea limitelor de competență,

• o mai bună înțelegere a dinamicii organizaționale.

Sesiuni de dezbatere și reflectie asupra cazurilor clinice

Rezultatul procesului de supervizare este faptul că ajută la înțelegerea situațiilor mai dificile legate de activitatea profesională. Supervizarea susține schimbările profesionale și personale, procesele de luare a deciziilor, precum consolidează identitatea profesională-vocațională și încrederea de sine a profesionistului.

Supervizare pentru practicanți în formare sau profesioniști în psihologie

Supervizarea joacă un rol esențial în asigurarea calității, competenței și practicii etice a consilierilor și psihoterapeuților. Aceasta oferă un mediu de învățare structurat și de sprijin pentru ca supervizorii să își dezvolte abilitățile clinice, identitatea profesională și încrederea în sine ca terapeuți.

În domeniul psihoterapiei și consilierii psihologice metoda supervizării este specifică orientării școlii de psihoterapie, respectiv de consiliere.

Psiholog clinician

Lazar Sarlota

Lázár Sarolta

Terapeut

Viața mea profesională am dedicat-o rolului de psiholog clinician și de psihoterapeut. Formările mele continue subordonează acestor roluri deosebit de importante pentru mine, dar cu beneficiul pentru alții.

Ildiko Homa

Homa Ildikó

Pszichológus

Szenvedélyesen szeretem mindazt, ami az emberivel kapcsolatos. Mindig is segíteni akartam az embereknek a szabadság felé vezető úton, és sok éven át képeztem magam a segítőszakma területén, hogy ma azt mondhassam: itt vagyok számodra!

FAQ

Cui se adresează supervizarea în psihologie?

Supervizarea în psihologie este un aspect crucial al dezvoltării profesionale și al practicii etice. Ea implică supravegherea, îndrumarea și sprijinul oferit de psihologi cu experiență unor practicieni, stagiari sau studenți mai puțin experimentați.

Ce rol joacă sesiunile de dezbatere în supervizare?

Prin crearea unui spațiu de reflecție sigur și liber, supervizarea oferă o posibilitatea de a privi din mai multe perspective viața profesională-vocațională și situațiile organizaționale și ajută la conștientizarea propriilor decizii, la procesarea situațiilor de stress legate de rolul decizional, a conflictelor și a blocajelor emoționale. Participanții își dezvoltă, conștientizează și dezvoltă competențele existente utilizate în activitatea lor.

Ce beneficii oferă participarea la un grup de supervizare?

Într-un grup de supervizare dinamica este mai plastică și este posibilă nuanțarea experiențelor prin mai multe fațete. Sarcina supervizorului este de a amplifica impulsurile care provin din grup, astfel încât situația care trebuie procesată să poată fi percepută și reflectată ca o problemă clară. Într-un grup, participantul are o oportunitate mai mare de a se confrunta povestea de învățare a celorlalți, devenind astfel mai deschis către alte soluții și moduri de operare.

REZILIENȚĂ, REFLECȚIE, MODELE INTEGRATIVE

Supervizare individuala si de grup